Brev:
Nok mælk - 5 mdr.
1. oktober 2008
Alder:
5 mdr.
Nok mælk - 5 mdr.
Kære Helen
Nå nu skriver jeg altså igen.
Jeg har forsøgt at få fat på min egen sundhedsplejerske fordi jeg ikke ville vente så længe på svar, men uden held, så nu skriver jeg alligevel til dig. Så må det tage den tid det tager ;-)
Mange tak for dine gode råd sidst. Vi har fulgt dem med mere eller mindre held.
Vores lille dreng på 5½ måned vil ikke spise særligt meget (af sine flasker) Meget kort, så syns jeg at han altid har bøvlet med sit mad indtag. Jeg stoppede amningen fordi det var for hårdt for mig at han var sur hver gang han sku spise. Men det er det samme ved flaskerne. Derfor er det ikke noget nyt problem.
Men da jeg i sidste ude opdagede at andre giver deres børn meget større protioner i flaskerne end vi gør, begyndte jeg at skrive ned hvor meget han spiser. Og det var lidt af et chock for mig at opdage at han kun spiser omkring en ½ liter i døgnet. Og det er vel at mærke når vi virkeligt presser ham og fodrer ham når han sover etc.
Grunden til at vi ikke har tjekket det før er at han er en meget glad, nem, aktiv dreng og at der ikke er noget som helst galt med ham. Han sover godt, vender sig begge veje, pludrer og griner og savler. Han har lige fået en tand, men den har været fremme en uges tid. Han er stort set kun sur når han skal drikke mælk. Han spiser en lille smule grød og mos 3 gange om dagen (nogen gange ingentign, andre ½ eller 1 dl) og han elsker at drikke af kop. Jeg tror det hjælper en smule at vi skifter mellem mærkerne, at vi har flere huller i tutten og at vi venter til han skal lige til at sove før han får flasken, men det er stadig ikke nok.
Hvor meget SKAL han spise i døgnet. Og hvad sker der hvis han ikke får nok?
Må vi give ham mme i kop i stedet for vand?
Skal vi vente nogle uger med skemaden så han kan sikres mere mælk?
Måske det kan hjælpe hvis vi gir flaske først og derefter skemaden?
Han vejer mindre og er længere end sin bror var det på samme alder, og de sidste 3-4 uger har han taget 200 gram på...er det nok? han er vel 68/70 cm og vejer 7 kg. Virker det ok?
Håber du kan hjælpe
Kærlig hilsen
Banditternes mor.