Nok mælk - 5 mdr.

1. oktober 2008

Alder:
5 mdr.

Nok mælk - 5 mdr.

Kære Helen

Nå nu skriver jeg altså igen.
Jeg har forsøgt at få fat på min egen sundhedsplejerske fordi jeg ikke ville vente så længe på svar, men uden held, så nu skriver jeg alligevel til dig. Så må det tage den tid det tager ;-)

Mange tak for dine gode råd sidst. Vi har fulgt dem med mere eller mindre held.

Vores lille dreng på 5½ måned vil ikke spise særligt meget (af sine flasker) Meget kort, så syns jeg at han altid har bøvlet med sit mad indtag. Jeg stoppede amningen fordi det var for hårdt for mig at han var sur hver gang han sku spise. Men det er det samme ved flaskerne. Derfor er det ikke noget nyt problem.

Men da jeg i sidste ude opdagede at andre giver deres børn meget større protioner i flaskerne end vi gør, begyndte jeg at skrive ned hvor meget han spiser. Og det var lidt af et chock for mig at opdage at han kun spiser omkring en ½ liter i døgnet. Og det er vel at mærke når vi virkeligt presser ham og fodrer ham når han sover etc.

Grunden til at vi ikke har tjekket det før er at han er en meget glad, nem, aktiv ...

Annonce

... dreng og at der ikke er noget som helst galt med ham. Han sover godt, vender sig begge veje, pludrer og griner og savler. Han har lige fået en tand, men den har været fremme en uges tid. Han er stort set kun sur når han skal drikke mælk. Han spiser en lille smule grød og mos 3 gange om dagen (nogen gange ingentign, andre ½ eller 1 dl) og han elsker at drikke af kop. Jeg tror det hjælper en smule at vi skifter mellem mærkerne, at vi har flere huller i tutten og at vi venter til han skal lige til at sove før han får flasken, men det er stadig ikke nok.

Hvor meget SKAL han spise i døgnet. Og hvad sker der hvis han ikke får nok?
Må vi give ham mme i kop i stedet for vand?
Skal vi vente nogle uger med skemaden så han kan sikres mere mælk?
Måske det kan hjælpe hvis vi gir flaske først og derefter skemaden?

Han vejer mindre og er længere end sin bror var det på samme alder, og de sidste 3-4 uger har han taget 200 gram på...er det nok? han er vel 68/70 cm og vejer 7 kg. Virker det ok?

Håber du kan hjælpe
Kærlig hilsen
Banditternes mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Rhesus-uforlignelighed

Vi har hver især en blodtype, som kan hedde A, B, AB eller 0 og derudover er vi delt op i Rhesus positive og Rhesus negative. De fleste mennesker er Rhesus positive, ca 15 % er Rhesus negative.

Hvis en Rhesus negativ kvinde bliver gravid og den kommende far er Rhesus positiv, så kan barnet, som kvinden venter være Rhesuspositiv efter sin far.

Imens barnet ligger i maven, så har det sit eget separate kredsløb, men der kan dog ske en lille udveksling af blod imellem...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!